Vårkänslor

Denna vecka har jag haft riktiga vårkänslor, igår köpte jag en pärlhyacint och satte på köksbordet. Det blev så "vårigt".





Jag handlade även tre zinkkrukor som jag skall ha ute och sen har jag fått tre stora silverkulor som jag skall ha ute som prydnad. Bilder på allt detta kommer senare. Jag har också plockat in ris av olika slag, det är härligt att se bladen slå ut från de små knopparna. Och sist men inte minst har jag fått flera kataloger om växter. Jag blir så inspirerad när jag tittar i dem.

Nedan kommer bilder på hostan och vIndruvorna som jag funderar på att beställa.


    Vindruvor                      Mörkblå Hosta


På vår tomt har vi en vildapel som häromdagen fick besök av ett femtiotal sidensvansar. De var otroligt vackra att se på och jag stod en lång stund och bara tittade på dem. De kalasade på de äppel som hängde kvar sedan i höstas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0