Tillbakablickar

Det var som först sommar 2008 som mitt trädgårdsintresse vaknade till liv. Ändå har jag haft trädgård sedan 1982. Och en ganska stor sådan, nästan 1500 kvadratmeter. Naturligtvis har jag även tidigare varit i trädgården och jobbat och ibland riktigt njutit av den. Men det var sommaren 2008 som något hände, jag blev med trädgård. Med det menar jag att från att tidigare bara varit en "vanlig" nu blev en entusiast. Många växter blev inhandlade, många gropar blev grävda och mycket sten plockade, flyttade och arrangerade. Nedan en bild på en illusion på en stenbäck, som säkert är mycket vackrare till sommaren, när inte "duken" syns längre.

                         

Och så det viktigaste av allt, gödsel, mull och kompost.. Här är en bild på min kompost. Många lass med jord kördes därifrån till diverse land på tomten.




Om ni visste vad jag längtar tills jag kan börja jobba ute i trädgården igen. Några fröpåsar har jag redan inhandlat, för att hålla humöret uppe. Jag har nämligen tänkt driva upp lite egna uteväxter, bland annat blå bergvallmo (Poppy Himalayan Blue)  och en annan favorit som doftar ljuvligt, nämligen kinesisk lövkoja (Stock Nights Scented).

            Denna underbara bild på ett blommande äppelträd får avsluta dagens blogg.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Mkt fin blogg du skapat. Undrar vem som lärt dig allt? :D Underbara bilder, fortsätt så blir det snart en välbesökt blogg. I alla fall av mig :)

2009-02-04 @ 17:58:14
Postat av: jannike

vilka fina bilder :-)

2009-02-04 @ 21:35:20
Postat av: Mirza

Jättte fin trädgård har du , blev lite avis ;P

2009-06-27 @ 18:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0