hjälpredor

I en trädgård behöver man hjälp då och då. Jag har turen att få hjälp av två mycket kunniga arbetsamma flickor. Både står mig väldigt nära och tillsammans med dem blir trädgårdsarbetet ännu roligare, och även det tyngsta arbetet går som en dans när man har trevligt sällskap. Den person som hjälpt mig mest och som varit en otrolig inspirationskälla är Anna.

Även små barn kan vara flinka, och det gäller verkligen Nellie. Hon gör precis som jag gör och vill gärna vattna blommorna. Hon har en sprayflaska också som hon sprutar  rosorna med.  Jag ser fram emot sommaren, då har jag tänkt att hon skall få ett eget land som hon kan sköta. Jordgubbsplantor, smultron är planterade till henne så det kommer att finnas godsaker att stoppa i munnen.


Som jag tidigare berättat läser jag mycket om växter mm. Inte bara i böcker utan även på nätet. Vissa sidor är fantastiska både lärorika och inspirerande. Och bilder kan man aldrig se sig mätt på. Ibland får jag så mycket ideér. Nedan kommer lite grejer som jag skall ta efter.





Idag avslutar jag med ett litet visdomsord. Det kunde också ha varit "Cape  Diem".









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0