Framtidsplaner 2

Det blev inte så mycket framtidsplaner i förra bloggen. Men nu skall jag försöka mig på att berätta lite, men det är också bra för mig själv så jag kommer ihåg vad som skall fixas. Som person är jag idérik och har nästan alltid något på gång, dock kan intressena variera över tiden. Men som sagt just nu är det framförallt trädgård som gäller. Under hösten och vintern har jag läst många böcker och även en massa facktidningar om hur en tomt och om hur växter skall skötas. Idéerna är därför många och alla kommer naturligtvis inte att bli av utan nya kanske kommer till. Några av mina kommande projekt är:


•·         Rosariet skall utvecklas och mer planteras där

•·         En spaljé med ev. bambu, intill vår friggebod

•·         Garageinfarten skall få nytt singel, förmodligen svart och vitt

•·         Båtplatsen på tomten skall få singel som underlag istället för gräsmatta

•·         Belysning av träd

•·         Land skall grävas om och göras bågformiga istället för raka

•·         Inköp av teaksäng som jag eller någon annan i familjen kan ligga och slappa i

•·         Jag skall plantera växter i stora krukor 

•·         Boxbom skall formklippas

•·         Plattorna skall bort på framsidan och singel skall läggas även där

•·         Gjuta en soffa i betong

•·         Stenmuren skall utökas och bli högre

•·         Zink tycker jag är vackert, fler arrangemang med detta material



En del nya växter har jag också tänkt inhandla. Det som främst står på min önskelista nu är:

•·         Snöbär (busken får så vackra bär på vintern)

•·         Afrikas lilja, (har redan en men jag vill ha flera)

•·         Dag Liljor

•·         Iris

•·         En vindruvsplanta som skall planteras i mitt lilla växthus





Detta kort är från mitt trädgårdsland, här samsas hallonbuskar, pioner och sommarblommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0